Co je SEO – optimalizace

Majitelé naprosté většiny internetových projektů, ať už jsou ziskové či neziskové, doufá, že je v síti uvidí maximum lidí. Komerční weby tvoří díky vysoké návštěvnosti zisk, nekomerční portály zase úspěšné propagují své myšlenky. Snadné návštěvnosti  se v obou případech dosahuje stejnými prostředky. Co je SEO – optimalizace stránek pro fulltextové vyhledávače, jak funguje a proč dává smysl, zahrnout ji do marketingového plánu, nastudujte v přehledném článku.

Co je SEO – optimalizace a čím se liší od reklamy

Když zafinancujeme proklikovou kampaň na sociálních sítích nebo si ji zaplatíme na Googlu, jedná se o formu reklamy zvanou PPC. Je-li dobře nastavená a graficky i textově přitažlivá, zvyšuje návštěvnost našich www podobně jako SEO. Výborně se hodí například jako podpora výprodeje. Na rozdíl od SEO ale neovlivňuje kvalitu samotného webu a jakmile vyprší platnost reklamy, návštěvnost platformy se většinou vrací na původní výkon.

Ptáme-li se tedy, co je SEO – optimalizace a v čem je efektivnější, než PPC propagace, pak hlavní rozdíl spočívá právě v trvání stimulace návštěvnosti. Díky investici do SEO totiž vylepšíme technický, obsahový a odkazový stav našich www natolik, že jejich zvýšená popularita a tudíž i konverze vydrží i po ukončení optimalizačních prací. Vyhledávače  takové stránky dlouhodobě zařazují mezi několik prvních odkazů, kam se dívá většina uživatelů. Co přesně upravuje SEO na webu v náš prospěch, si upřesníme v následujícím odstavci.

Co je vnitřní SEO optimalizace www

Jak už jsme naznačili výše, neodchází během optimalizace naše ekonomické prostředky na účty Googlu či Facebooku. Naopak je prostřednictvím služeb zvoleného SEO specialisty vkládáme do modernizace vlastní online prodejny. Z našich stránek se díky tomu odstraňují technické závady – například vadná responzivita, chybějící indexace, bludné stránky známé jako error 404 a další brzdy pokroku. Experti také zrychlují hosting a pomocí komprimace objemných dat leckdy předejdou třeba i 50% ztrátám našich klientů.

Pak přichází na řadu vytvoření co nejlogičtějšího a tím pádem snadno obslužného menu. To je opět magnet na lidi i na umělou inteligenci. V těsném závěsu se odborníci věnují též zkvalitnění obsahu, který obohacují o klíčová slova. Laicky řečeno protkávají naše stávající texty výrazy, které zadávají cílové skupiny do vyhledávačů, aby se jim zobrazily informace, zboží či služby z našeho oboru. Závěrem se na stránky doplňují ještě praktická tlačítka a slovní výzvy, které uživatele navigují například k odeslání poptávky či jiné akci, co je námi zamýšlena. SEO – optimalizace zdokonalí rovněž kontaktní a objednávkové formuláře včetně způsobů plateb. Tím definitivně zmizí poslední možné překážky z cesty našeho zákazníka.

Za všechny zmíněné SEO úpravy obdržíme ve vyhledávačích mnohem více frekventovanou pozici. Pak nás vidí až o stovky procent více zájemců a naše www rázem generují pěkný výdělek.

Co je SEO – optimalizace uvnitř naší platformy a čím předstihuje PPC reklamu již chápeme. Kromě toho se experti věnují ještě budování našeho vnějšího odkazového profilu, který se nachází na různých místech v síti mimo naše domovské www. Každé takovéto komplexní, tedy vnitřní a vnější SEO, by mělo vždy vycházet z webového auditu, kdy se pomocí profesionálních softwarů přesně určí slabá místa a ta se pak optimalizují. Seriózní agentury vám udělají audit bezplatně. Fakturovat budou až za reálně odvedené SEO služby. Pokud vám tento příspěvek usnadnil porozumění, co je SEO – optimalizace a jak může váš internetový projekt posunout vpřed, potěší nás, když si nezávaznou analýzu a konzultaci SEO objednáte i u nás. Určitě se nám ozvěte přes komentáře.

Antonín Červinka